Ahad, 5 Jun 2011

Alhamdulillah...

Alhamdulillah terhasil juga blog saya. Jom saya kongsikan ilmu macam mana nak bina blog ni.

Cara Bina Blog
Langkah 1 :
Untuk membina blog dalam blogger, pergi ke alamat berikut http://www.blogger.com.
Klik Get Started



Langkah 2 : Sila masukkan semua maklumat yang diminta, kemudian klik Continue.



Langkah 3: Masukkan Blog Title dan alamat blog (URL) yang dipilih sendiri. Kemudian Klik Continue.



Langkah 4: Pilih template yang mana disukai, kemudian klik Continue. (Template ini boleh diubah bila-bila masa lepas ni)



Langkah 5: Your blog has been created! Anda telah Berjaya.. 
Klik START BLOGGING sekarang untuk memulakan blog anda.

7 ulasan:

  1. Suka tengok blog cikgu, bercahaya...
    Perkongsian yang baik.....
    baru 4 post... tambah lagi 1 post...
    Semoga memenuhi tugasan yang ditetapkan...

    BalasPadam
  2. Guru ibarat permata, lagi digilap semakin bercahaya. Contoh; tugasan yg kita buat ini, menunjukkan guru adalah seorang yg serba boleh. anda adalah seorang guru yang hebat.

    BalasPadam
  3. Menarik dan tidak jemu melihat blog ini .Tahniah cikgu telah berjaya.

    BalasPadam
  4. Panduan yang baik bagi mereka yang mula memasuki ke alam blog.

    BalasPadam
  5. menarik la blog ni.. rupanya saya jumpa jiran saya kat sini...tahniah

    BalasPadam
  6. blog yang menarik,banyak yang saya perlu belajar lagi.

    BalasPadam
  7. Tahniah zam,Blog yang sangat menarik.Anda berjaya menguasai ilmu blogger dengan jayanya.Boleh bimbing rakan-rakan untuk membina blog .

    BalasPadam